Skolebus - Skovlund Friskole

Skolebusserne Skovlund friskoleSkovlund Friskoles Støtteforening forærede i 2014 og 2018 skolen penge til to skolebusser, og det giver os rigtig mange muligheder på skolen. Vi deltager i mange lokale arrangementer, tager på ekskursioner m.v. I 2020 har vi udvidet med en bus mere i samme størrelse som de to andre.

Skolebus
Skovlund Friskole tilbyder buskørsel for de elever, der bor på ruterne eller f.eks. kan komme til opsamlingsstederne i Ansager og Tistrup morgen og eftermiddag.

”BUS-SFO/deltidsplads”
– en deltidsplads for børn i 0.-5. kl., der kører med bus eller ikke har så stort et pasningsbehov morgen og eftermiddag. Deltidspladsen er en begrænset pasningsordning, hvor børnene kun kan gå i SFO på skoledage (ikke på skolefridage og i skoleferier).
Deltidspladsen kan benyttes:
Mandag – torsdag kl. 7-8 og igen fra kl. 13-15
Fredag kl. 7-8 og igen fra kl. 13-14.30.
Tilmelding via kontoret.

Børn, der ikke er tilmeldt BUS-SFO, tilbringer ventetiden ude eller inde på skolen – i et lokale, som vi stiller til rådighed på kolde våde dage.

Kørsel med offentlige busser
Elever, der er har bopæl i Ølgod og Grindsted, kan benytte Sydtrafiks busser – rute 198 og 471. Kontakt os, så hjælper vi dig med at finde en løsning.

Priserne reguleres hvert år pr. 1. august. De gældende priser kan læses her.

Andet kørsel med vores egen skolebus
I bussen kan der være 8 personer ud over chaufføren, så alle de ansatte kan køre bussen. Det benytter vi os af, når vi tager på tur til Ansager, Varde, Karlsgårde, Ølgod, Tistrup eller Kvie Sø og når vi er publikum til teaterforestillinger på efterskoler o. lign. Vi kører også i bussen, når vi går lucia på eks. Ansager Plejecenter.